REGULAMIN SERWISU I ŚWIADCZENIA USŁUG
Właścicielką serwisu dostępnego pod adresem https://www.smartasystentka.pl jest Katarzyna Retka prowadząca działalność gospodarczą na podstawie wpisu do rejestru przedsiębiorców CEIDG, posiadająca NIP 5251381485, REGON 382713965, z siedzibą w Kiełpinie (05-092), ul. Klonowa 22A, powiat warszawski zachodni, gmina Łomianki, zwana dalej Asystentka; e-mail: smartasystentka@gmail.com tel. 609 237 171. Za pośrednictwem serwisu Asystentka oferuje usługi wsparcia przedsiębiorców w prowadzeniu biznesu przez realizację wyselekcjonowanych zadań z obszaru administracji, sprzedaży, marketingu, księgowości, IT, HR oraz celów prywatnych. Usługi mogą być świadczone również na rzecz podmiotów nieposiadających statusu przedsiębiorcy.
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy Regulamin określa w szczególności rodzaj usług oferowanych przez Asystentkę za pośrednictwem serwisu, zasady składania zamówień oraz zawierania umów, zasady płatności, warunki realizacji usług, zasady postępowania reklamacyjnego, zasady korzystania z prawa odstąpienia od umowy.
2. Informacje o usługach podane na stronie internetowej serwisu, w szczególności opis usług i wysokość wynagrodzenia, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
3. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość czasowego wyłączenia serwisu z przyczyn technicznych. Użytkownik serwisu zobowiązany jest do korzystania z serwisu w sposób zgodny z niniejszym regulaminem, zgodny obowiązującymi przepisami prawa, niezakłócający jego funkcjonowania, zgodny z dobrymi obyczajami, z poszanowaniem dóbr osobistych innych podmiotów.
4. W ramach korzystania z serwisu, zakazane jest dostarczanie lub przekazywanie przez użytkownika serwisu treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez rozsyłanie treści zabronionych przepisami prawa lub naruszające w jakikolwiek sposób prawa własności intelektualnej.
II. WYMAGANIA TECHNICZNE
1. Korzystanie ze serwisu możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez użytkownika minimalnych wymagań technicznych obejmujących posiadanie urządzenia umożliwiającego dostęp do sieci Internet, wyposażonego w sprawny system operacyjny, np. Mac OS, Android, Windows, zainstalowanie na urządzeniu, o którym mowa powyżej, aktualnej wersji przeglądarki internetowej zapewniającej dostęp do zasobów sieci Internet, takiej jak: Mozilla FireFox, Google Chrome, Safari lub innej kompatybilnej przeglądarki internetowej obsługującej pliki cookies.
2. W celu zapewniania bezpieczeństwa w serwisie, Asystentka podejmuje środki techniczne, organizacyjne i prawne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa, w szczególności stosuje środki służące zapobieganiu, pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych przez sieć Internet. Asystentka zapewnia bezpieczeństwo transmisji danych przekazywanych w Serwisie poprzez stosowanie protokołu SSL.
III. SKŁADANIE ZAMÓWIENIA I ZAWIERANIE UMOWY
1. W celu zamówienia usługi oferowanej za pośrednictwem serwisu należy wypełnić i wysłać zamieszczony w serwisie formularz kontaktowy lub skontaktować się z Asystentką korzystając z podanego w serwisie adresu email: smartasystentka@gmail.com lub numeru telefonu 609 237 171.
2. Po uzgodnieniu przez zamawiającego i Asystentki zakresu, sposobu i terminu świadczonych usług, wysokości wynagrodzenia oraz terminu jego płatności, warunki te zamieszczone są w umowie, którą podpisuje Asystentka, a następnie wysyła skan podpisanej umowy na podany przez zamawiającego adres email. Zamawiający odsyła skan przesłanej mu umowy, po uprzednim podpisaniu jej, na adres email smartasystentka@gmail.com.
3. Strony mogą uzgodnić, że w celu uwiarygodnienia zawarcia umowy mogą:
1) odesłać oryginały dwóch egzemplarzy podpisanej umowy pocztą lub kurierem na adres drugiej strony, lub
2) podpisać jej wersję elektroniczną korzystając z kwalifikowanego podpisu elektronicznego, lub
3) potwierdzić swój podpis na skanie umowy używając podpisu z
wykorzystaniem profilu zaufanego ePUAP (funkcjonalność dostępna na stronie https://moj.gov.pl/uslugi/signer/upload?xFormsAppName=SIGNER ).
4. Asystentka może uzależnić rozpoczęcie wykonywania umowy od uprzedniej zapłaty przez zamawiającego ustalonej zaliczki na pokrycie kosztów związanych z wykonywaniem umowy, zaś wykonywanie dalszej części umowy, która ma być wykonywana etapami, od uprzedniej zapłaty uzgodnionej w umowie raty wynagrodzenia za dany etap.
5. W umowie zamawiający o statusie konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta może wyrazić zgodę na rozpoczęcie wykonywania umowy przez Asystentkę przed upływem terminu do odstąpienia od umowy z jednoczesnym wyrażeniem zgody na fakt, że w ten sposób zamawiający traci prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
6. Wynagrodzenie za usługi świadczone przez Asystentkę płatne jest na podstawie faktury w wersji elektronicznej, dostarczonej zamawiającemu na adres email wskazany w umowie.
7. W miarę posiadanych funkcjonalności Asystent może zaoferować zamawiającemu dokonanie płatności w formie płatności elektronicznych online np. Pay-By-Link.
8. Zamawiający na wniosek Asystentki może wyrazić zgodę na ujawnienie przez Asystentkę informacji o wykonywaniu usług na rzecz zamawiającego, dla celów marketingowych Asystentki.
IV. LICENCJA NA UTWÓR STWORZONY W RAMACH WYKONYWANIA USŁUG
1. Asystentka może, w ramach wykonywania umowy na rzecz zamawiającego, stworzyć utwór w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, objęty przewidzianą tym prawem ochroną.
2. Z chwilą zawarcia umowy, Asystentka udziela zamawiającemu licencji niewyłącznej i nieprzenoszalnej, bez prawa do udzielania sublicencji na korzystanie z utworu (Licencja).
3. Asystentka udziela Licencji zamawiającemu na następujących polach eksploatacji:
1) zapisu utworu techniką cyfrową w pamięci komputera, tabletu lub innego czytnika;
2) trwałego lub czasowego zwielokrotnienia utworu w całości lub w części, techniką cyfrową, w zakresie, w którym dla wyświetlania, odtwarzania lub przechowywania utworu niezbędne jest jego zwielokrotnienie, w tym wydruk;
3) trwałego lub czasowego wyświetlania, odtwarzania lub przechowywania utworu elektronicznego techniką cyfrową.
4. Licencja udzielana jest bezterminowo.
5. Wynagrodzenie z tytułu udzielenia Licencji zawiera się w zapłacie wynagrodzenia dokonywanej przez Kupującego.
V. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
1. Niniejszy punkt V oraz postanowienia w nim zawarte stosuje się wyłącznie do zamawiających będących konsumentami lub przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
2. Zamawiający, który zawarł ze Asystentką umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyn oraz bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem postanowień ustępu 5 i 6 poniżej.
3. Zamawiający może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta lub na wzorze stanowiącym załącznik do Regulaminu. Skorzystanie z wzorów, o których mowa w zdaniu poprzedzającym nie jest obowiązkowe.
4. Aby zachować termin na odstąpienie od umowy zawartej na odległość wystarczy, aby zamawiający wysłał informację dotyczącą wykonania prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone:
1) w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: smartasystentka@gmail.com lub
2) pisemnie na adres Asystentki: Katarzyna Retka ul. Klonowa 22A, Kiełpin 05-092.
5. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług, jeżeli Asystentka wykonała w całości usługę za zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia usługi, że po spełnieniu świadczenia przez Asystentkę utraci prawo odstąpienia od umowy.
6. W przypadku usługi, której wykonywanie, na żądanie zamawiającego, rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, zamawiający, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnionego do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę wynagrodzenia oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem ustalonego w umowie wynagrodzenia.
7. Asystentka ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia zamawiającego o odstąpieniu od umowy, zwrócić zamawiającemu wszystkie dokonane przez niego płatności, z zastrzeżeniem ustępu 5 i 6 powyżej.
8. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
VI. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZWIĄZYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO O STATUSIE KONSUMENTA
1. Zamawiający posiadający status konsumenta posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji dochodzenia roszczeń:
1) zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;
2) skorzystanie z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów, np. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
2. Zamawiający może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
3. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów oraz organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
VII. REKLAMACJA USŁUG
1. Obowiązkiem Asystentki jest dostarczenie zamawiającemu usług wykonanych z należytą starannością, w sposób profesjonalny, terminowy i zgodny z zawartą umową.
2. Asystentka ponosi odpowiedzialność w stosunku do zamawiającego, jeżeli usługa nie jest wykonana w sposób wskazany w ust. 1 powyżej.
3. Zamawiający może składać reklamacje dotyczące usług wykonanych przez Asystentkę. Reklamacja powinna zostać wysłana na adres poczty elektronicznej smartasystentka@gmail.com.
4. Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację zamawiającego, umowy, przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją. Przykładowy wzór formularza reklamacyjnego stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
5. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 3 dni od dnia otrzymania reklamacji, ustosunkuje się do reklamacji. W przypadku uznania reklamacji usługi objęte reklamacją zostaną niezwłocznie wykonane w sposób prawidłowy.
VIII. DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES
1. Administratorem danych osobowych zamawiającego jest Asystentka. Dane kontaktowe Asystentki zostały określone we wstępie poprzedzającym pkt I niniejszego regulaminu.
2. Przetwarzanie danych osobowych zamawiającego jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest zamawiający lub do podjęcia działań na żądanie zamawiającego, w tym w celu realizacji umowy oraz obsługi zamawiającego związanej ze złożonym zamówieniem lub realizacją umowy.
3. Podanie danych osobowych przez zamawiającego jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia i wykonania umowy lub podjęcia działań na żądanie zamawiającego.
4. Asystentka stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych.
5. Szczegółowe informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych, w tym informacja o prawach zamawiającego związanych z przetwarzaniem danych osobowych, a także zasad wykorzystywania plików cookies znajdują się w Polityce prywatności dostępnej w serwisie Asystentki.
IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia publikacji w serwisie.
2. Wszelkie prawa do serwisu, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, strony internetowej serwisu, a także wzorców, formularzy, logotypów zdjęć zamieszczonych na stronie serwisu należą do Asystentki lub Asystentka posiada licencję uprawniającą do ich wykorzystywania.
3. Asystentka zastrzega sobie, w zakresie dopuszczalnym przez obowiązujące przepisy, prawo do dokonywania zmian i modyfikacji niniejszego regulaminu. Do realizacji usług stosuje się postanowienia regulaminu obowiązującego w dniu zawarcia umowy.
4. Wszelkie zmiany regulaminu stają się skuteczne od chwili ich zamieszczenia na stronie internetowej serwisu, o ile nie zastrzeżono inaczej.
5. Rozstrzyganie ewentualnych sporów między:
1) Asystentką a zamawiającym o statusie konsumenta – zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z właściwymi przepisami Kodeksu postępowania cywilnego,
2) Asystentką a zamawiającym o statusie przedsiębiorcy na prawach konsumenta – zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z właściwymi przepisami Kodeksu postępowania cywilnego,
3) Asystentką a zamawiającym o statusie przedsiębiorcy – zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Asystentki.
6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie mają powszechnie
obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeks cywilny, ustawa o prawach
konsumenta, RODO oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
Załączniki:
Załącznik nr 1 – Wzór formularza reklamacyjnego
_________________________________
(miejscowość, data)
____________________________________ (imię i nazwisko/firma zamawiającego)
____________________________________ (adres zamieszkania zamawiającego)
____________________________________ (e-mail zamawiającego)
____________________________________ (data i numer umowy)
_________________________________________
_________________________________________
(dane Asystenta)
Reklamacja usługi Część I.
Niniejszym zawiadamiam, iż zamówiona przeze mnie w dniu____________ usługa
__________________ została wykonana w sposób wadliwy.
Wada polega na ______________________________________________________ ___________________________________________________________________________ Z uwagi na powyższe, żądam: ____________________________________________________
Numer rachunku bankowego do zwrotu środków: ____________________________________
Posiadacz rachunku bankowego: _________________________________________________
_______________________ (data i podpis)
Część II. (wypełnia wyłącznie przedsiębiorca na prawach konsumenta)
Oświadczam, że jestem osobą fizyczną, a zawarta umowa jest bezpośrednio związana z moją działalnością gospodarczą, ale nie posiada dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej zgodnie z art. 3855, 5564-5565, art. 5765 Kodeksu Cywilnego oraz art. 38a Ustawy o prawach konsumenta.
NIP: _________ REGON: __________
1) Prowadzę działalność nieewidencjonowaną, której przedmiotem jest _____________________
2) Z uwagi na okoliczność ______________________ jestem przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
3) Zgodnie z informacją dostępną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzona przeze mnie działalność gospodarcza jest kwalifikowana pod niniejszymi kodami PKD:
___________________________ (wskazać kody PKD)
(uzupełnić właściwe)
_______________________ (data i podpis)
Załącznik nr 2 – Wzór formularza odstąpienia od umowy
_________________________________ ___
(miejscowość, data)
_____________________________________ (imię i nazwisko zamawiającego)
_____________________________________ (adres zamieszkania/prowadzenia działalności)
_____________________________________ (e-mail zamawiającego)
_____________________________________ (data i numer umowy)
_____________________________________
(dane Asystentki)
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Część I.
Ja ____________________ niniejszym oświadczam, że odstępuję od umowy _____________ _____________ zawartej dnia ________________ dotyczącej następującej usługi ______________________________________________
Proszę o zwrot kwoty ________________________ zł
Numer rachunku bankowego do zwrotu środków: ___________________________________ Posiadacz rachunku bankowego: _______________________________________________ Inny sposób zwrotu płatności: __________________________________________________
_____________________________________
(data i podpis)
Część II. (wypełnia wyłącznie przedsiębiorca na prawach konsumenta)
Oświadczam, że jestem osobą fizyczną, a zawarta umowa jest bezpośrednio związana z moją działalnością gospodarczą, ale nie posiada dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej zgodnie z art. 3855, 5564-5565, art. 5765 Kodeksu Cywilnego oraz art. 38a Ustawy o prawach konsumenta.
NIP: _________ REGON: __________
1) Prowadzę działalność nieewidencjonowaną, której przedmiotem jest
______________________________________________________
2) Z uwagi na okoliczność ____________________________________________ jestem przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
3) Zgodnie z informacją dostępną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzona przeze mnie działalność gospodarcza jest kwalifikowana pod niniejszymi kodami PKD:
___________________________ (wskazać kody PKD)
(uzupełnić właściwe)
_______________________ (data i podpis)